Tuesday, June 28, 2011

Kaki berblog.

Ok.Mari mulakan cerita dengan kisah blog aku yang tak seberapa ni. Al maklum la.berapa kerat sangat pun yang tau pasal kewujudan blog ni. Follower pun baru 8 orang.Tu pun nasib ada yang nak follow. Kalau tak. Hampeh. Blog aku ni baru je lagi. baru berusia 6 bulan. Muda lagi dan masih bayi.Hihi. Blog ni aku cerita macam macam. Kisah hidup aku. Kadang kadang bila rajin cerita sikit pasal fakta bukan auta ye. Kadang kadang tulis pasal perasaan. Macam macam lah.

Kenapa aku nak berblog eh? Sebab aku memang la suke nak menulis nulis ni kan plus aku sebenarnya nak luah kan perasaan je. Konon konon macam diari la kan. Nak buat diari, macam malas nak tulis tangan. Menaip ni cepat sikit kot. Aku menulis pulak ikut mood. Kadang kadang mood nak menulis tu ada tapi idea pulak macam takde. Kalau ada idea,kang mood pulak takde. So memang aku tak boleh jadi blogger tegar . Sebab tu wujudnya blog ni.

Sekarang ni ramai je orang yang dah ada blog. Cuma beza rajin dengan tak rajin nak update je. Yang kaki online tu.Suke la update sejam 1 post. Yang malas macam aku ni seminggu kot ada 1 post. Kalau takde,sebulan sekali la kot. Kenapa orang berblog?  Banyak sebab kenapa orang sekarang ni berblog. Antaranya:

1. Minat terhadap penulisan dan nak tunjuk bakat. (ramai tau blogger2 hebat)

2. Nak menjana pendapatan. Ni yang jenis blogshop punya kes.

3. Buat blog sebab saja suka suka.

4. Orang lain ada blog.Haku pun nak jugak. Ni jenis yang kalau orang lain ada.Dia pun nak jugak.

5. Nak cari populariti. Ni kalau yang popular sungguh takpe. Yg bajet popular tu yang tak best tu.

6. Nak dapat duit percuma dari iklan nuffnang. (ada ciri sikit)

7. Nak kongsi pendapat/info. (isu isu politik,negara dll)

8. Nak cerita pasal resepi,fashion,artis gosip segala.  (sharing is caring kan)

Dan macam macam lagi la sebab kenapa ramai blogger2 sekarang ni. Takpe la. Atleast ada kerja nak buat. Kalau yang berbisness tu lagi la bagus kan.Duit pun dapat. Dah kalau niat tu baik.Buat apa pun jadi baik.Tapi kalau niat tu jahat, jahat la jadinya. Oke, Apa apa pun  "Selamat Berblogging" ;) Peace Yaw. hihi.

p/s: Jangan jadi stalker dan kaki curi blog orang sudah.;p

No comments:

Post a Comment