Tuesday, August 9, 2011

My Favourite Smurfs.

Pernah tak korang terfikir tiba tiba sedang korang duduk dekat laman rumah korang tiba2 korang ternampak sesuatu binatang yang comel dan berwarna biru tengah tekedek2 jalan pergi dekat korang? Hee.Mesti comel je kan? 

Keadaan agak kelam kabut sebab pelik dengan kehadiran binatang2 ni.Tengok punya tengok rupa2 nya The Smurf.Dan binatang comel ni menceritakan kat aku yang rupa2 nya mereka tersesat jalan dan mintak bantuan aku untuk tunjuk dorang jalan pulang ke "Smurf Village". Lepas tu aku lagi bertambah terkejut sebab binatang ni bukan satu tapi ada ENAM semuanya. Papa smurf,Brainy,Clumsy,Smurfette,Gutsy dan Grouchy. Comel2 kan nama mereka ni.;) 

The Smurf

So dengan rasa simpatinya,aku pun membantu la Papa smurf bersama yg lain2 untuk bawa mereka pulang. Tapi rasa macam binatang ni comel sangat dan aku decide nak bawak mereka tinggal dengan aku. Papa Smurf setuju tapi dengan syarat hanya 2 hari sahaja dia boleh duduk dengan aku.


Lepas dua hari seperti yang dijanjikan,aku pun bantu la the smurf untuk pulang.Tapi aku tak tahu macam mana nak tolong. Dan disebabkan kepandaian the smurf ni memberi beberapa idea maka berjaya la mereka dikembalikan ke tempat asal mereka.The smurf meminta aku melukis gambar 'village smurf' dan mereka akan masuk melalui gambar itu. Setelah penat memerah otak, gambar smurf village berjaya dilukis dan ini hasilnya:

Smurf Village


Bersedia nak pulang.

Dah berjaya sampai. Good Bye The Smurf!



Ops.Lupa nak bagitau.My favourite smurf is "SMURFETTE" sebab dia satu2 nya perempuan dalam The Smurf. Dah la comel.Colour biru pulak tu..hihi. Suka tengok rambut smurfette yang blonde dan muka nya yang comel. Dulu Smurfette ni rambut dia colour hitam tapi lepas dah di tukar oleh papa smurf baru lah dia jadi cantik macam sekarang ni.

Smurfette with long blonde wavy hair, longer eyelashes, and wears a white dress and white high heels. 

Ok.Ini hanya cerita rekaan semata mata untuk preview filem "The Smurf" yang bakal ditayangkan 1 September 2011 nanti. Nantikan filem ni ok. Owh ye. thanks to Nuffnang sebab bagi peluang untuk tengok preview filem ni sebelum orang lain tengok. Saja try luck. Mana tau dapat kan.;)

The Smurfs


Exclusive preview of The Smurfs:
Date: 24 August 2011 (Wednesday)
Time: 9.00 pm

Venue: TGV KLCC

P.s:Siapa ada akaun nuffnang boleh join.;)

1 comment: