Friday, June 8, 2012

Apa jadi kat Kuala Perlis?

Kebelakangan ni,cuaca agak tak menentu. Kalau kat Perlis ni,memang la panas nya terik sampai duduk dalam air cond pun masih terasa bahang. Nampak tak betapa panasnya Perlis ni? huuhu. Tapi 2 3 hari ni, tiba2 cuaca berubah pulak. Hujan turun secara tiba2 tanpa memberi apa2 signal dulu. (ayat skema ayam je)

Yang takutnya,bukan hujan biasa yang turun tapi hujan yang dasyat. Angin kencang sungguh. Terbang abes semua. Tengok pokok pun takut. Memang goyang abes. Tapi,yang paling aku tak percaya,apa yang berlaku kat kuala perlis hari rabu baru ni (6 Jun) . Actually aku tak tau pun apa yang terjadi sampai la aku ternampak post dekat fb. Ada orang ckp berlaku fenomena air pasang dekat Kuala Perlis. Ha??? Kenapa tak tahu ni? Ke aku sorang je yang tahu? Aku sorang yang lambat update kot.hihi.

Kuasa Ilahi kan.Nak tunjuk apa pun. Tak payah signal. Terus tunjuk. Nauzubillah! Memang terkejut sungguh2. Tak terbayang dek akal dan fikiran. Nasib baik la,tak terfikir nak pergi sana. Sebab tu port lepak aku dengan kawan2. Kalau la ada kat sana masa tu,tak tau la apa jadi.Mintak simpang la kan.

Dengar kata, fenomena ni jarang-jarang la jadi. Sebab katanya last terjadi macam ni adalah 5,6 tahun sebelum ni. Tengok gambar2 kat bawah ni pun dah cukup ngeri. Mari kita sama2 berdoa agar kejadian seperti ini tidak berulang lagi.
persisiran jalan kuala perlis

Jalan menuju jeti
 
Ni dekat anjung brasmana.

air naik sampai jalan raya
 


Actually,bukan terjadi kat perlis je.Kat penang pun dengar kata terjadi sama. Nak tahu kisah lanjut boleh baca SINI

P.s: Selamatkan kami disini.Amin.

No comments:

Post a Comment