Monday, March 10, 2014

Pray For MH370

Assalamualaikum.
We Hope. We Pray. Please come back MH370.

Sejak hari sabtu lagi dah kecoh pasal kehilangan MH370 ni kan. Seriously aku terkejut bila baca pasal kes ni. Bukan je kita rakyat malaysia, tapi aku rasa hampir seluruh dunia terkejut dengan kejadian yang menimpa penumpang dan anak kapal MH370 ni. Sebab macam dalam sekelip mata benda ni jadi. 

Sedangkan aku yang hanya pembaca ni pun sedih dengan kejadian yang menimpa mereka tu, apatah lagi family dan kenalan rapat mereka kan. Apa yang aku boleh cakap, kita sebagai rakyat malaysia sama-sama la berdoa untuk mereka. Semoga akan ada berita yang baik baik. 

Hari ni dah hari ketiga dan macam-macam spekulasi dan andaian yang aku baca dan dengar. Tapi harapnya akan ada berita yang sahih. Aku simpati dengan family mangsa. Apa la perasaan mereka dengar spekulasi-spekulasi yang ntah apa-apa tu. Selagi tak ada bukti yang sahih, hentikan lah rumours dan segala jenis andaian pelik dan teruskan berharap dan berdoa.

Aku harap la akan ada keajaiban yang berlaku. Moga-moga rumours yang kata kena hijacked atau terhempas tu palsu. Tapi apa pun, teruskan berdoa. Dan serahkan semua ni pada yang kuasa. Setiap yang terjadi ni ada hikmah nya cuma kita tak tau. 

Buat keluarga mangsa, teruskan bersabar dan tabahkan hati. Andai kata ada berita buruk yang sampai. Moga tabah dan doakan buat mereka. Semoga segalanya dipermudahkan buat semua yang membantu.

Amin.



No comments:

Post a Comment