Monday, December 27, 2010

Kembali Ke Dunia Nyata

Sekarang jam dah menunjukkan hampir pukul 1 pagi.tapi saya masih belum boleh melelapkan mata.mungkin awal bagi kamu semua.tapi lewat bagi saya.haih.entah la.makin dekat masa untuk meninggalkan bumi kuala lumpur yang tercinta ni makin susah pulak mata ni nak tepejam.tinngalkan kuala lumpur? Bunyi macam nak pergi jauh kan? Hmm.jauh tu boleh tahan gak la. Jauh nun di utara.sekali lagi saya tercampak di arau. Ada kawan saya panggil arau tu Australia Araustralia. hehe.jauh la tu kan.

Haa..bila dah nak pergi jauh dari family ni.mula la rasa macam macam. Susah la macam ni. Masa tengah cuti panjang aritu tak nak pulak habiskan masa betul betul dengan family kan. Gatal sangat nak kerja. Konon nak cari duit poket sendiri la kan. Bila time macam ni mula la nak sedih sedih bagai. Ceiii..tak payah ngada ngada la. Semangat la sikit kan.bukan nak mati pergi tak balik balik dah. Hehe. Pergi untuk memperjuangkan masa depan sendiri. Cehh.ayat nak up up je kan.betul la.saya pergi untuk menimba ilmu didada.bukan merosak kan pengetahuan yang ada.ngeee..

Masa yang ada sangat la cepat berlalu kan.so saya ada xsampai seminggu untuk menjejakkan kaki semula ke arau. Hmm.rindu kat arau tu.tapi tah la.hati macam berat nak pergi.tp kadang kadang rasa teruja sangat. Tak taw la apa nak jadi dengan saya ni. Biol agak nya. Haha..

Lepas ni saya kena mulakan semula rutin harian sebagai seorang pelajar. Tapi kini bergelar pelajar ijazah. Cehh.bangga pulak kan. Tak baik.tak baik. Ha la..dulu pelajar diploma.sekarang ijazah la. Up 1 anak tangga. Weeee.. dulu masa diploma duduk kat kolej je.skema la katakan.semua rules pun kite follow je.nak jadi penghuni kolej yang bertauliah la konon konon kan.haha.memang tak la kali ni. Sebab tu saya decide nak duduk luar je.menyewa.even terpaksa belanja lebih sikit tp takpe lah.asalkan saya tak diganggu.saya nak buat hal saya je. Biar saya dengan dunia saya.jangan sapa sapa nak sibuk sibuk taw.i bagi lempeng lempang nanti.hikhik..

Bila duduk luar ni.banyak la cabaran nya.pening jugak bila pikir pikir kan.tapi takpe.saya kena tempuh jugak. first,duit.tak payah cakap la kan.memang banyak la duit habis bila duk luar ni. dugaan mesti banyak.so saya kena ada iman yang tinggi.hehe. lepas tu dugaan bergejimba (berjoli).haih ni susah jugak ni.kang duduk luar kaki ni asyik nak merayap je.tambah tambah ada kereta.adoi.dugaan.dugaan. kena tahan ni.

Lepas tu yang paling penting cabaran nak duduk serumah dengan housemate semua.haih.susah taw. bukan semua orang bole accept diri kite ni. nak nak kalau yang jenis susah nak terima benda benda yang bagi dia pelik.tah la.susah nak cakap macam mana.tapi tu la yang paling saya risau kan. takut la.nanti ada lak mulut mulut busuk ala ala manis yang suka nak cakap belakang2 kan.saya ni tak suka orang cakap belakang ni.tak puas hati senang je.cakap terus.kita slow talk eh.tak payah nak umpat umpat kat belakang. buat tambah dosa je.senang cerita terus settle kan. tak gitu kawan kawan?

Eh..panjang pulak saya pot pet hari ni.bukan apa.sekadar meluah rasa. ini belog saya.so saya suka nak tulis panjang2.so saya tulis la.tak de sapa marah kan? kalau marah ke tak suka ke,bagitau eh?? mcm saya cakap tadi.kite slow talk k. ok la.penat dah pot pet panjang2.nanti saya luahkan lagi apa apa yang nak diluah.saya tak pernah kisah pun ada orang nak baca ke tak ke belog ni.sebab bukan buat untuk orang.buat untuk diri sendiri.tak ada orang baca takpe.janji saya puas meluahkan rasa. Eh? tengok tu.tulis lagi.ahaha..udah la cik fyka oii.tido la.esok nak bangun awal.ok.ok.saya tutup entri kali ni dengan pantun 2 kerat ciptaan sendiri:
"Enak sungguh makan maggi, Esok saya tulis lagi.."

Sekian terima kasih;

Love;
Fyka

No comments:

Post a Comment