Tuesday, January 4, 2011

Sepanjang Perjalan Ini..

Selamat Kembali.:)
Perghhh..Tajuk macam lirik lagu gitu.hehe..

Mulai dari entry ni,cara tulis dah tukar sikit eh kawan kawan.tak nak guna saya lah.mcm skema rama sgt pulak.kita jadi rock rock sikit k.hekhek..aku kan lagi hebat bagus..;)

Hari ni nak pot pet sikit pasal apa yang dah aku lalui sepanjang 2010. Kalau nak di ikutkan macam macam dah aku lalui semenjak labuhnya tirai 2009. maksudnya 2010 la.hee.. 2010 tahun yang begitu banyak menduga aku.macam macam aku tempuh.walaupun ada yg aku terpaksa tempuh sejak 2009 lagi. bagi aku semua tu dugaan dari yang Maha Esa. aku sebagai hambanya redha menerima.(ayat pasrah je kan?)walaupun kadang kadang benda yang aku terpaksa tempuh dan terpaksa telan tu pahit. tak semua yang aku lalui tu susah,pahit. ada je benda yang baik,manis. tapi biasa la,benda yang susah tu la kita akan lebih ingat.lebih berhati hati lepas ni kan.meh aku senaraikan k.

1. Benda ni perkara paling aku tak boleh lupa.sumpah aku cakap.benda ni betul betul cabar kesabaran aku. kenapa aku bole sabar sampai tahap camtu pun aku tak taw.betapa tabah dan sabar nya aku.benda ni aku tak boleh la nak cerita details sangat.bukan apa.aku tak nak mengaibkan orang.tak baik kan.sekali kita buat orang.tuhan akan balas.DIA maha adil. sekarang ni bayar cash.takde hutang hutang dah kan.tu je kot yang buat aku boleh sabar.sebab aku taw setiap apa yang orang buat kat aku,aku tak payah susah susah nak balas.ada yang akan balas. benda yang aku lalui ni sangat la sensitif.sampai membabitkan isu family bagai.haih.ada jugak orang macam ni kan.dah kita tak sudi kenapa la nak terhegeh hegeh macam orang gila meroyan? aku rasa orang angau gila talak pun tak macam ni taw.sanggup nak mengaibkan aku.ugut tak payah cakap la.memang naik gila aku dibuatnya.tapi tu la.aku sabar je.aku terima apa yang dia dah buat kat aku. mesti korang semua tertanya tanya.apa la aku duk merepek ni kan.takpelah.tak payah paham sangat.cuma korang perlu tahu yang ada 'orang' dah buat hidup aku jadi huru hara macam orang gila.nasib baik aku waras lagi.aku masih mampu tahan.kuat jugak aku kan? ni pun sebab aku dapat dorongan dari superhero seseorang.macam macam dia buat kat aku sampai satu tahap tu,aku rasa tertekan sangat then aku larikan diri.macam macam usaha aku buat untuk larikan diri dan akhirnya aku berjaya.haih.tu jela aku aku bole cerita.lama kot aku berdepan dengan dugaan ni.since bulan 2 sampai la hujung bulan 12 2010.tu tak termasuk masa aku dengan dia.memang dasyat.siapa yang tahu kisah aku dan dia.taw la apa yang aku lalui.hmm.kesian kat aku kan?;(

2. 2010 jugak tahun aku dapat merasa nikmat dimana aku berjaya dengan jaya nya mencari duit sendiri. mula mula tu practical.even masa tu dapat elaun je pun.tapi dah cukup berbaloi.sebab duit tu aku dapat hasil titik peluh aku.mana tak nya.kalau aku tak pegi even sehari pun.duit elaun akan kena potong.so sama mcm orang kerja kan? masih sama dengan hasil titik peluh ketiak sendiri kan? mungkin bukan untuk korang tapi ye untuk aku.hehe.lepas tu masa cuti sem kan.aku kerja.sebulan je pun.tp still usaha sendiri untuk dapat duit.hey! ingat senang ke nak dapat duit?susah taw.kena panjat panjat penat penat dulu.ye.memang penat dan susah.tu yang buat aku rasa berbaloi baloi..:)

3. Aku jugak dapat pointer yang bagus masa 2010. juga dapat anugerah dekan. aku memang bukan nak riak.tapi aku rasa bangga untuk diri aku.aku rasa puas bila usaha aku berbaloi.tuhan makbulkan doa aku.syukur sangat sangat.memang aku cukup cukup happy.siapa tak suka kan bila apa yang kita ingin sangat sangat jadi kenyataan? aku jugak dapat tawaran sambung belajar ke peringkat yang lebih tinggi dimana dari peringkat diploma ke ijazah.walaupun class start masa 2011.tapi keputusan tu dapat 2010 kan?so masih dalam tahun 2010.

4. Tahun tu jugak,aku diuji dengan sedikit masalah emosi.emosi agak terganggu dengan masalah masalah yang  tak dapat dielakkan.mungkin tak perlu cerita dengan detail kot.

hmm..tu jela yang aku nak kongsi.sebenarnya banyak lagi.tapi kalau aku senaraikan satu satu.mau bengkak jari taip.hehe..hyperbola sungguh! ok ok.sampai sini dulu yek.apa apa pun.terima kasih 2010.apa yang baik,aku simpan sebangai kenangan yang manis.apa yang buruk aku buang jauh jauh.tak nak kenang kisah lalu.hari makin berlalu.so aku perlu terus pandang ke depan.tak nak toleh kebelakang dah. tak nak sedih sedih.aku nak cari kehidupan di tahun 2011 pulak.semoga tahun ni bakal terjadi yang baik baik saja.;) amin.ok la,babai.sayonara.

Love;
Fyka

Pemikiranku:Nak belajar bahasa jepun tapi tak boleh.mandarin jela sebab arab macam tak moden je.hikhikhik.;p

No comments:

Post a Comment