Friday, December 17, 2010

jom BORAK.

Assalamualaikum..:)
Kali ni saya nak cerita pasal makan pulak.sejak kebelakangan ni saya kuat makan la.bagi la apa pun.mesti saya makan.tolak benda2 yang saya tak makan la kan.hehe.ada jugak yang tak makan. Saya kan cerewet bab bab makan ni.tu yang jadi susah tu bila nafsu makan saya melonjak lonjak. Peratusan graf makan dah naik la kata kan.hehe.tapi macam org cakap la.makan je banyak,badan tak naik naik jugak. Ada org cakap sy ‘bela’ ke..haha..gila ke.zaman batu moden macam ni ada ke nak buat semua tu.tak logik! Saya masih waras oke..:p
So bila cerita pasal makan ni. Ada 2 option la kan. Either makan kat rumah sendiri atau kat luar. Actually saya nak kongsi 1 tempat makan ni.first time saya pergi dan makanan dia boleh blah tahan.saya bagi 3.5 bintang..:)  Sebelum ni saya cuma lalu je.tak tegerak pun hati nak masuk.yela kan.sekarang ni nak cari makanan yg betul2 boleh makan bukan senang.dulu dulu senang  la sebab orang tak berapa nak kisah pasal halal haram ni.sekarang kena amek kisah sikt sebab macam2 hal dah jadi. Ada tu kata daging lembu tp daging tut.ok2.tak nak cakap isu sensitive.bahaya.nanti kena banned pulak.haha..
Berbalik pada cerita kedai makan tu, actually tempat tu untuk lepak2 santai. Dah name kedai pun Boraque’s Kopitiam. Bunyi macam menarik. Actually boraque tu borak.saja je dia ubah bagi jadi glamour sikit.hehe..
*ni la boraque punya buku menu.:)
Dah name pun macam tu so tempat tu memang org duduk lepak borak borak la kan. Tapi saya pergi untuk santap. Selera meluak luak.memang tgk makanan tak senang duduk la. So untuk kali pertama sampai kat kedai tu. Saya bukak buku menu dan terus pilih makanan yang ada. Tgk punya tgk saya pilih mee bandung muar. Kedai ni antaranya  menyediakan masakan melayu johor dan western. Saya tak sempat nak usha lama lama menu yg ada sebab terlalu lapar.nanti ada masa saya cuba usha lagi k. tp ada la jugak yg sempat saya tengok dan ingat. Antara nya laksa johor,mee jawa,nasi goreng kampung , assam laksa,cincau laici, ice blended dan smoothies mango.
* ni makanan yg saya pilih.:)
* see.santai kan tempat dia.

So pada siapa siapa yang berminat boleh la pergi ke restaurant ni k. Alamat saya tak tahu.yg saya tahu. Kedai ni ada kat danau kota. Platinum walk.siapa yang taw area ni senang la nak cari kan.kalau tak tahu kat mana,rajin rajin kan lah bertanya. Malu bertanya sesat jalan! Hehe.. apa lagi meh la ramai ramai pegi makan kat sini.harga berpatutan dan rasa pun sedap. Ini Cuma pendapat saya. Lain orang lain selera kan.so,tepuk dada tanya mak selara! Erk? Ada kaitan ke? Hehe..ok lah. Bubye! Jumpa lagi pada entri seterusnya.
Love;
Fyka.

No comments:

Post a Comment