Wednesday, May 25, 2011

Ceritera Dulu Dulu

Salam 1 malaysia. fuh..lama betul xupdate.nak kata busy sgt tu tak de lah sbb final dah abes lame dah..yehuuuuu..cuma xberkesempatan nak menulis je.subuk dengan perkara2 luar yang lebih 'penting' kot.hehe..meh nak cerita sikit apa yang dah jadi.

10 mei.
Tanggal 10 mei.tamat lah riwayat aku sebagai pelajar sem 3.maknanya abes final la.bukan habis blaja terus.hehe..lepas habis je final aritu.aku raanak loncat2 je.mau tak happy kan.semua rasa penat dah habis.semuabeban kat otak ni dah lepas.memang yahooo yahooo la kan.petang tu lepas balik rumah sewa.tak taw nak buat apa.tiba2 seorang kawan aku n ajak buat rambut.niat mula2 tu nak buat kat kL je.tapi bila dah dapat harga yang murah.ok jugak kalau buat.fikir punya fikir.last2 buat la.lama gak la. dekat 3 jam setengah kot.lepas tu malam tu enjoy2 sikit.tapi balik lewat gak la.lepas tu aku tido xsedar diri.sampai la esok nya ada org cal.ingat kan siapa rupanya mak aku.dia kejut suruh bangun.aku terlupa lak yang aku nak balik kL pagi tu.janji nya pukul 7 nak gerak.sekali 10 lebih baru gerak.huhu..

11 mei.
Sampai kat kL dah.yeeeehhhhaaaa..;) rindu gila kot.mau tak nyadah dekat 5 bulan aku xbalik..memang homesick la.hehe. macam2 yang aku buat kat rumah.wlaupun sebenarnya tak la banyak mana..hihi...tapi best..ehem2..kurang best sikit sebab ada pertelingkahan dengan someone.huhu..maaf yek.tak sengaja nak sakitkan hati.tapi terpaksa.harap paham.;( aku kat kL tak lama pun sebab 16 mei aku dah gerak pegi balik changlun a.k.a kampung halaman ibunda ku.kena balik arau semula sebab nak konvo 18mei. 17mei pulak ada raptai.

15mei.
Bangun pagi2 sebab nak hantar adik pegi plkn.bukan hantar kat kem tapi kat tempat dorang bekumpul.kat wangsa maju kalau tak silap. kesian adik.dia berat hati nak pegi.tengk dia tak happy pun.masam je.yela kan.orang takde hati nak pegi camtu la.tp nak wat camne.nak taknak.dia kena pegi jugak. masa hantar dia tu.ramai kot budak2 yang ala2 skema.kesian pulak tengok.yang perempuan nya kecik2 je.yang laki lak muak innocent abes..abes la pegi sana ape jadi tak tau la..masa adik naik bas.tengok dia tak pandang pun umi abah.sedih kot.tapi tak tunjuk la.lelaki kan.kena la kuat.tp sumpah sedih tengok dia.aku pulak yang nak menangis..huhu.hati seorang kakak ka..hee..kakak l sgt.xpe2.aku doa kan dia ok kat sana.amin..

16 mei & 17 mei
Sampai changlun 12 tgh mlm.means dah masuk 17 mei la kan..hee..memang letih bada ni sebab aku macam kurang sihat pagi tu..tp lepas makan ubat ok sikit dah. 17 mei tu bangun agak pagi jugak.pegi uitm sbb nak ambil jubah konvo.best sebab dapat jumpa balikkawan2 lama.rindu kot..memang pot pet sana sini la..happy tak terkata.lepas tu aku pegi jumpa someone.sampai petang.ada krisis sikit.tp takpe la.dia ok jugak lepas tu..

18 mei
Hari yang ditunggu tunggu telah tiba.jeng..jeng..jeng... hari yang aku rasa cukup bermakna buat aku sebagai seorang student.siapa tak happy beb? orang raikan kejayaan kita.memang best kan. aku dah pun jadi aluni uitm arau.huhu..masa ni.agak berdebar masa nak amek anugerah tu.yela.orang tak biasa kan.apa yang patut dibuat pun tak menjadi.tunggang langgang jadinya..huhu..tapi alhamdulillah sebab semua nya berjalan dngan lancar.lepas abes majlis tu.apa lagi.masa untuk bergambar la kan..macam2 gaya ada.huhu..tp aku tak berkesempatan nak amek gmba ramai2.sempat dgn yang rapat2 je.xpela.atleast ada gak gamba kenangan kan..;)

Ok la..aku cerita sampai sini dulu.yang lain2 cerita.lain kali.sebab cerita hari2 berikutnya kurang menarik untuk diceritakan..hehe..ok la.babai.;))

Love;
Fyka

No comments:

Post a Comment