Saturday, July 9, 2011

Tak payah tunjuk rasa tu.Simpan diam diam ok.

Orang cakap, kalau kita sedih ke kecewa ke, tunjuk kan rasa tu dengan menangis. Kalau itu yang boleh buat kita puas. Tapi kalau dah menangis pun orang tak sedar lagi dengan kesedihan kita mcm mana? Tak kan nak meraung macam nak gila baru nak alert kan? Penat la macam tu. Mungkin kita perlu simpan je kot rasa tu?

Kadang kadang bila kita sedih kita tak boleh tunjukkan yang kita sedih. Tapi kalau dah sedih sangat macam mana pulak? Takpe.Simpan je dalam hati. Biar orang tengok kita senyum doploh pat jam. Bila orang senyum. Mungkin kita boleh senyum sama sama. Tak! Ini tipu. Masakan tengah sedih boleh senyum kambing lagi. Itu hipokrit namanya kan??

Memang lah kita nak biar masa yang menentukan segala galanya. Tapi sampai bila kalau kita tak usaha? Ok.Macam orang selalu kata jugak yang kita hanya mampu merancang tapi tuhan yang menentukan. Kau rancang bagus mana pun tapi kalau dah Dia tak izinkan. Tak menjadi jugak. Kesabaran tu penting. Ok.Fine.Mulakan setiap hari dengan senyuman supaya kesedihan tu dapat ditutup sedikit demi sedikit. *Mungkinkah?

Kalau kau sedih. Aku pun sama sama sedih.
Kalau kau gembira. Aku jadi lagi gembira.
Kalau kau menangis. Aku lagi la meleleh leleh air mata hidung semua.
Kalau kau bahagia. Aku 28x ganda lagi bahagia.

Tapi.......

Kalau aku sedih. Kau tak nampak kesedihan aku.
Kalau aku gembira. Kau tak kesah kan  kegembiraanaku.
Kalau aku menangis. Kau tak pedulikan air mata aku.
Kalau aku bahagia. Kau tak sedar akan bahagia tu.

Ok.Bye.

p.s: Menaip sambil mengelap hingus dihidung.;( Entri ditulis tatkala hati sedang berduka lara. Bukan niat nak bercerita tapi nak berkongsi rasa. Taknak bagitahu pun.Eh. Tapi dah TER bagitahu pulak. Takpe lah. Ini entri merapu pagi hari. *Tak faham apa yang aku merapu ni sebenarnya.

No comments:

Post a Comment